“ Ronald den Dunnen van restaurant de Vest is in Hulst de klantvriendelijkste ondernemer van het jaar geworden. Zaterdagmorgen werd Den Dunnen in zijn zaak blij verrast door een afvaardiging van de ondernemersvereniging Hulst en het bezoekersmanagement. Ronald de Dunnen kreeg naast de waardering een oorkonde. De uitreiking van de prijs vond plaats aan het begin van de ‘Dag van de klant’. In het kader daarvan konden de bezoekers in Hulst gratis parkeren en verschillende winkeliers hadden voor de klanten een verrassing in petto.”
Kijk, dat berichtje in de regionale couranten stelt natuurlijk niet echt veel voor, maar ik vind het wel leuk. Voor Ronald vooral. Want laat ik wel wezen, restaurateur Den Dunnen krijgt geen Michelin-sterren voor wat hij zijn gasten voorschotelt, hij haalt niet eens met zijn onbeperkt te nuttigen gamba’s de Lekkergids, het doet er ook niet echt toe.
Ik ken die kleine kale springer al jaren. En ik weet dat Ronald van heel ver is gekomen om zijn droom – een eigen restaurant – waar te kunnen maken. Ik herinner me nog goed hoe hij als leerplichtig snottertje de Levensschool in Terneuzen kwam binnenwandelen. Hij moest er nog een jaartje parttime rondhangen, nadat zijn voorgaande educatie – zoals bij zovelen – niet had weten te beklijven. Maar Den Dunnen leerde al ras dat een bestaan opbouwen een kwestie is van werken, van leren, van doorzetten en van vooral doen is.
Ik bewonder Den Dunnen omdat hij als kansloze – toen, jaren terug – toch zijn kansen heeft weten pakken.
Follow Me!
-
RECENTE BERICHTEN
RECENTE REACTIES
TAGS
- België
- CDA
- D66
- delta
- Doel
- Dow
- economie
- Europa
- Hedwige
- Hulst
- Kennedy-West
- krimp
- Lafoma
- Lonink
- Middelburg
- Mulder
- Omroep Zeeland
- ontpoldering
- Peijs
- politiek
- Polman
- PvdA
- PVV
- PvZ
- PZC
- Robesin
- ROC
- Rutte
- Sluis
- SP
- Terneuzen
- Thermphos
- TOP
- van Hulle
- Van Schaik
- verkiezingen
- Vlaanderen
- Vlissingen
- VVD
- WCT
- Wilders
- Zeeland
- zeeuws-vlaanderen
- Zorg
- ZSP
Archieven